lördag 25 oktober 2008

Vem är vackrast i Finland?

Det är sovuppehåll i Smålandskavlen. Nattsträckorna är avklarade. I morgon bitti börjar dagsträckorna med jaktstart.
Hällen leder herrklassen efter kanonlopp (igen!) av Peter Öberg. Tvåa ligger Kalevan Rasti och trea Vaajakosken Tere.
De finska klubbnamnen är som poesi.
Här är min topp fem-lista i vackra finska klubbnamn.
  1. Vehkalahden Veikot
  2. Angelniemen Ankkuri
  3. Rajamäen Rykmentti
  4. Vaajakosken Tere
  5. Kalevan Rasti
Bubblare: Tampereen Pyrintö, Helsingin Suunnistajat, Rasti-Kurikka.

Synpunkter på det?

OK Tisaren ligger 28:a, för långt efter för att mitt tips om en tredjeplats ska kunna slå in.
Hagaby ligger 38:a. Mycket bra! En av nattlöparna, Love Sintring, är bara 16 år gammal.
Nu får vi dra klockan tillbaka en timme, gå och lägga oss, gå upp morgon bitti och lyssna på Smålandskavlen ett par sträckor och sedan ge oss ut och jogga.
"10 30 springer vi distans från Ljungstugan. Sannolikt ut mot Mark och en sväng på Hjälmarsbergskartan", skriver H55plus.
De som inte vet hur Hjälmarsbergskartan ser ut får veta det i morgon. Karta med gps-rutt lär ligga på den här bloggen i morgon eftermiddag.

3 kommentarer:

Thomas Johansson sa...

Jag röstar på Rastikahrut, eller kanske på Minna Kauppi;)
(www.minnakauppi.com)

Anonym sa...

Du glömde Ikaalisten Nouseva-Voima.
Det betyder Stigande Kraft.

Mats Carlsvärd sa...

Jag glömde inte, Mats. Jag visste inte att NV betydde Nouseva Voima.