söndag 5 oktober 2008

Nästa gång är jag veteran


Jaha, då var min tid i klassen äldre oldboys över. Nästa tävling jag springer, någon gång i vår, gör jag det som veteran.
I dag, Hällefors, var det höst så det skrek om det i skogen. Färggrannt, blött, blåsigt och fem ynka plusgrader. Mysigt!
Terrängen nordost om Hurtigtorpet är tuff men fin, i alla fall de områden banläggaren förde in oss i.
Jag gjorde ett bra lopp, med mina mått mätt. Lite tveksamhet inne i ringen här och var - kontrollerna 5, 6 och 12 - men inga stora grejer.
Om man studerar kartan i efterhand (klicka på den lilla varianten så blir den stor) så skulle det kanske vara snabbare att springa runt åt vänster istället för åt höger, som jag gjorde på långsträckan till 2:an. Och till 9:an blev det lite onödigt långt.
Men även om jag hade orienterat helt perfekt hade jag inte vunnit. Den där Helgman i Tyr måste bomma rejält för att hamna bakom mig.

Inga kommentarer: