onsdag 29 oktober 2008

Jobbig jogging sedd från ovan


Jag tränade i går. Det blev inget skrivet om det då. Lika bra det förresten, för det fanns inte så mycket att berätta. Jag sprang 15-slingan i Karlslund på förmiddagen, innan jag började jobba. Det var förresten jobbigt, trots måttlig fart. Kroppen fungerar inte till belåtenhet.
Men om man ser träningspasset litegrann från ovan platsar det nog på bloggen. Det är ju fler än jag som är näst intill sjukligt intresserade av kartor och flygfoton.
De flesta som tränar distanslöpning eller orientering i Örebro har säkert sprungit det långa spåret i Karlslund. Jag har alltid räknat det som 14,8 kilometer, men 305:an menade i går att det bara är 14,65.
För de som inte känner till det så går spåret längs Karlslundsåsen från motionscentralen ungefär sju kilometer norrut. Spåret vänder ungefär i höjd med Ekers kyrka. Den norra delen snirklar sig stigen mellan infiltrationsdammarna för det kommunala vattnet.
"Det är ett ganska roligt spår, särskilt att åka skidor", tyckte en gubbe som jag träffade i motionscentralens bastu efter träningspasset.
Han var gammal. kte skidor på den tiden det fanns snö i tillräcklig mängd för att göra 15 kilometer långt skidspår på Närkeslätten.
Det var ett gäng gubbar där i omklädningsrummet - som mest sju-åtta stycken samtidigt medan jag var där. Alla verkade känna varandra. Stammisar. De fikade i "Sportkaféet" efteråt. Motionscentralen verkar vara en trevlig samlingspunkt för "daglediga".

Klicka på bilden för flygfoto med spår och hjärtaktivitet.

Inga kommentarer: