fredag 24 oktober 2008

Tisaren topp tre

Med två förstalagsdebutanter i laget kommer OK Tisaren i helgen att knipa en pallplats i Sveriges stora orienteringsfinal.
Kom ihåg var ni läste den profetian!
Smålandskavlen är det som kommer sist på året. Smålandskavlen är svinkyla. Smålandskavlen är stor idrott. Smålandskavlen är i helgen.
Hagaby GoIF har ett lag med i herrkaveln. OK Tisaren likaså.
Hagabys unga grabbar Filip Dahlgren, Love Sintring, Johan Persson, Olof Dahlgren och Viktor Larsson kommer att prestera bra och komma bland de 50 bästa.
Tisaren kommer att blanda sig i toppstriden.
Tre av Tisaren-löparna som var med och knep en sjätteplats i fjol är inte med i år:
Tomas "han som aldrig verkar bli för gammal" Hallmén är sjuk. Sergej Detkov är skadad. Och Henrik Jansson har bytt klubb.
Trots det kommer OK Tisaren att vara med och slåss i den absoluta toppen.
De två nattsträckorna springs av Johan Aronsson, som efter skador verkar vara tillbaka i bra form, och Johan Runesson, världens bästa junior.
Förstaårssenioren Daniel Attås kommer att ha häng på täten när han springer ut på den första dagsträckan på söndag morgon.
Fjärde sträckan sträcka springs av Matt Speake. Han skulle inte springa i förstalaget om han inte var i form.
Och på sista sträckan kommer Tisarens allra bästa, årets Europamästare i långdistans och tvåan i O-ringens world cup-klass, Dimitry Tsvetkov.
Hoppas nu bara att arrangörerna låter oss följa tävlingen via internet, både med onlineresultat och speakerljud.

3 kommentarer:

Thomas Johansson sa...

Än så länge finns det bara två ol-tävlingar 16 maj; den ena i Norrbotten och den andra på Gotland. Du formulerar dig så att jag får ett intryck av att du inte vill vara med på varvet. Varför inte? Det är ju folkfest. Förresten, apropå nedryckare och mitt jobb som svenskmajje så står det skogsport i din egen nedryckare. Själv skulle jag, i likhet med förbundets tidning, föredra stavningen skogssport.

Mats Carlsvärd sa...

Oj va pinsamt. Jag ska genast lägga till ett s. (Vad sägs om Gotland?)

Kalle sa...

Gokväll Mats,
Jag har nu fått ordning på mitt konto och kan även komplettera mitt intensiva läsande med en del inlägg. Jag delar helt din spännande analys och tips inför Smålandskavlen. Med de två världsstjärnorna Johan i laget kan det bara bli succé. (nu och/eller senare). Hagabys imponerande lagbygge fortsätter men har nog en bit kvar till seniortopp. Göteborgsvarvet är en upplevelse i världsklass och det går troligen att åka tåg dit över dagen. Känner starkt för att anmäla mig om inte något extra gäller inom OL på hemmaplan. Vi hade för övrigt rätt fint i Motala i söndags och form/tempo börjar så smått komma åter. Kör vi distans på söndag? Kanske fint höstväder