torsdag 9 oktober 2008

Nu är de laddade för 25-manna

Calle (svårt att vänja sig vid att säga det), Hanna, Ebba, Elsa och Linn. Gunilla S, Karin W och jag. Vi körde korta intervaller i "Mjuka skogen" väster om norra Markamossen. Vi kämpade på bra. Nu är ungarna toppade inför sina uppgifter under 25-manna på lördag.
Efter träningen drog vi till Heimdal i Ekeby-Almby, där det var höstavslutning för ungdomskursen. Morgan Svensson föreläste för tonåringarna. Det handlade mest om vägval. Lärorikt. Han är duktig, Morgan.
Det bjöds på varmkorv och glass. Jag hade hellre käkat det som bjöds i Ljungstugan vid samma tid: Ädelost och soppa på färska trattkantareller. Anledningen till festmaten var att det var 25-mannasamling, vilken vi alltså missade.
UK Tapper/Wahlström har meddelat följande uppställning för det renodlade Almby IK-laget:
1/ Staffan Engström
2/ Anders Lindqvist
3/ Malin Wiklund, Emma Larsson, Anne Bodin, Katarina Persson
4/ Ebba Saikoff, Calle Carlsvärd, MalinLundberg, Ann-Britt Göransson
5/ Anders Robertsson, Erik Elversson, Karolina Karlsson, Jan Holgersson
6/ Lasse Lundberg, Per-Åke Hull, Kalle Wahlström, Nisse Bodin
7/ Christer Tapper, Jonas Marjamaa, Thomas Johansson, Joakim Dahlberg
23/ Stig Andersson
24/ Charlotte Lundberg
25/ Per Håstlund

Jag vet inte vad UK har för målsättning men jag tippar på placering 120. Lycka till! Jag önskar att jag kunde vara med.

Inga kommentarer: