söndag 19 oktober 2008

Daladubbel i kanonväder


Det går inte att komma ifrån: Orientering är mest njutbar om det är fint väder. Lägg där till bra arrangemang och trevlig terräng så blir det succé.
Så blev årets Daladubbeln, Sveriges största renodlade ungdomstävling i orientering.
Karlsbyheden hade i år förlagt tävlingscentrum till Staberg, öster om Falun.
Karin W och jag var med som Almby-ledare.
Carl sprang ihop med en kille från Stora Tuna. De var nöjda.
Deras ultralångbana på 7,2 kilometer är här intill.
Gpsrutten är dock min. Jag sprang en öppen 9 på 7,7 km under tiden grabbarna var ute. Kartan har jag slarvat bort men det går att utläsa av Carls karta hur min bana såg ut. Vi hade flera kontroller gemensamma, sen har jag lagt till resten av kontrollerna i min bana med blåa ringar.
Det gick ganska bra.

Inga kommentarer: