lördag 25 oktober 2008

Kartkastaren

I dag kastade jag hundratals kartor. Jag slet ut dem ur sina plastfickor, och la dom i en stor hög, som senare transporterades till pappersinsamlingen.
Jag hoppas att tränare och tävlingsbanläggare, som under årens lopp lagt ner åtskilliga timmar på att rita banor på kartorna, har överseende med att jag, utan pardon, kastade bort dem.
"Det vi inte kommer att använda mera, det ska bort", var Thomas och min utgångspunkt när vi röjde i förrådet under klubbens årliga arbetsdag i Ljungstugan.
Så inom loppet av några timmar försvann inte bara snabbt påkomna linjeorienteringar utan även ambitiöst upplagda korridor-ol-träningar och finkompassövningar från förra seklet. Nu finns det plats i hyllorna för kartor med nya övningar - kartor som kommer at samla damm de närmaste fem åren.
I morgon ska det bli busväder med det hindrar oss väl inte från ett lugnt distanspass?

Inga kommentarer: