måndag 1 juni 2009

Peroneus fick rejält med stryk

Ska man bli fin så får man lida pin. Är det inte så det gamla uttrycket lyder?
I dag såg massör Widehammar till att jag led väldigt mycket pin. Nu ser jag med tillförsikt fram mot resultatet.
Magnus varnade mig när jag låg där på bänken och han först kände försiktigt på vaden.
- Det är inte så skönt att få vaden masserad, sa han.
Vilket understatement!
Stelheten i den stora vadmuskeln gav visserligen med sig nästan direkt. Det var när han kom till Peroneus Longus (se tidigare inlägg om källan till mitt senaste skadebekymmer och var den rackarns muskeln sitter) som det blev jobbigt.
Jag tror att jag har ganska hög smärttolerans. Widehammar gav mig precis vad jag klarade av. Jag var svimfärdig.

Annat:

Jag visste sedan tidigare att Hanna Wedin kom tvåa i parktourtävlingen i Mellringe i går. När jag nyss kollade resultatlistan på KFUM:s hemsida såg jag att Linnéa Bodin vann D10 och Andreas Führ kom trea i H12. Härligt jobbat!

I förmiddags fixade jag i ordning Sportidentgrejer till Gunilla Frendelius. Hon ska ha dom när elever i Ölmbrotorp ska ha orientering i skolan. Jag håller tummarna för att några barn fastnar för sporten. Var redo Hagaby!

Inga kommentarer: