söndag 31 maj 2009

80 procents chans till Jukola

OL-relaterat sedan sist:

1/ Sprint-DM i Pålsboda på lördagen. Jag åkte dit för att titta, heja och få foten undersökt. Det var en het försommardag. Löparna svettades och led - och var säkert glada att det var löptider på endast 10-15 minuter. Karolina Karlsson distriktsmästare i D21, Hanna Wedin silvermedaljör i D14. Grattis!

2/
Utanför sekretariatsvagnen fick jag syn på klubbens Sportidentväska. Som jag hade letat efter den! Den lämnades aldrig tillbaks till oss efter att Hagaby och KFUM lånade den till Närkedubbeln. Jag letade igenom förråden i Ljungstugan och rullade sedan igång operation efterlysning. Sedan visade det sig att någon bara slarvat med att informera om att den skulle lånas av Tylöskog också!

3/ Dr Campbell tog en titt på foten.
Utlåtande:
inflammation i den korta (tror jag) vadbensmuskeln. Utlöst genom tryck från en idiotisk slalomjäxa den 27 februari ochefter det då och då påbättrad genom småvrickningar av fotleden.
Ordination:
a/Knapra 50 mg Diklofenak (Voltaren) kort tid, men intensivt (1x3 i tre dagar). b/Tvära friktioner, en "skön" sysselsättning för min idrottsmassör. Det är Peroneus Brevis Peroneus Longus han ska ge sig på. c/ Övningar med gummiband, eversion-plantar flexion- låg belastning 30ggr morgon och kväll. d/Vila 3-4 dagar, sedan provjogg och testa ökad belastning. e/ Springa tejpad i terräng i fortsättningen eftersom mina fötter är "vrickningsbenägna".
Prognos:
80 procents chans att jag kan springa obehindrat vid Jukola om två veckor. Om de 20 procenten skulle göra sig gällande får jag väl ta smärtstillande sprutor ;-)
Tack Fred!
Här är mina nya kompisar:


4/
Massagetid beställd hos Magnus Widehammar: måndag klockan 13.30.

5/ Första deltävlingen i ungdomarnas parkserie sprangs i Mellringe på söndagen. Jag tog cykeln dit och hejade. Det börjar kännas riktigt bra att glida omkring på diverse TC utan att springa. Man kanske skulle sluta springa och bara bli coach/supporter? Hanna kom tvåa igen. Hon börjar få ett bra klipp i steget. Det ser riktigt bra ut.

Inga kommentarer: