söndag 17 maj 2009

De trettio broarnas lopp

Att orientera är att ge ytterligare en dimension till löpning. Men det finns andra sätt att ta löpningen upp till en annan nivå. Min variant av långpass i lördags har förmodligen aldrig någonsin gjorts tidigare. Jag bestämde mig för att springa över alla broar som leder över Svartån - från Skebäck till Snavlunda. Det blev 30 stycken, om man räknar broarna över Svartåns huvudfåror. Broarna över kraftverkskanalen (tre stycken) och småarmarna i Ekoparken (två stycken) i Karlslund är inte medräknade. Men jag sprang naturligtsvis över dem också - på vägen hem.
Broloppets längd: 12 km. Inklusive hem till start och mål till hem blev det 20 km, prick!

Här är (Öre)broloppet:


Och här är bilder på samtliga broar, i den ordning jag passerade dem.

1 kommentar:

Marie-Louise sa...

Rackans vad broar! Löpning är ju ganska tråkigt så det gäller att, som du gör, göra träningen till ett äventyr.