fredag 22 maj 2009

Vid Viken ligger Stugan

Jag är i Stugan. Den, eller snarare de, för det är två stugor, ligger på Värmlands näs, alldeles intill en vik av Vänern. Det brukar framgå av de flesta bilder av Stugan att den ligger vid vattnet. Bilderna föreställer oftast Viken med Stugans invånare i. Ibland är Stugans hus med. Då ser man vanligen det gula huset till höger i bild och det gröna huset (eventuellt) till vänster. Sedan ligger Viken spegelblank mitt i bild
Men eftersom jag är en skogsmänniska som inte är speciellt förtjust i sjön presenterar jag här en bild av Stugan inbäddad i grönska. Bilden är tagen från en tvåkurvshöjd väster om Stugan. Jag tog den för några minuter sedan. Nu sitter jag i det gröna huset som kan skymtas mitt i bild. Resten av Stugans invånare sitter i det gula huset.



Det är arbetshelg. I dag tvingades jag dock av det dåliga vädret att göra ett avbrott på några timmar. Jag tog en skogspromenad. Jag gick 5 830 meter.

Det kommer säkert att komma mer om skogen vid Stugan på den här bloggen. Skogen här är nämligen osedvanligt vacker. Den skulle dessutom lämpa sig väldigt bra att lägga svåra orienteringsbanor i - om den hade varit karterad. Jag kanske skulle rita av den?

1 kommentar:

Marie-Louise sa...

För länge sedan var jag barnflicka åt mina två kusiner i Säffle. Satte dom på cykeln och cyklade ut på Värmlandsnäs för att bada. Inga hjälmar mm. Klarade oss ändå!