torsdag 25 juni 2009

"Nästa steg är väl gips"

Barbro Isaksson och Morgan Svensson betraktade min vältejpade vänsterskank efter orientering i Krämplinge i kväll.
"Mumie", sa Barbro.
"Nästa steg är väl gips", funderade Morgan.
Sen skulle jag försöka få bort eländet. Mona Hull bidrag med kniv. Jag skar och slet i tejpen. En bit av huden under foten följde med. Ajaj!
Nu får jag allt lugna mig med skogsutflykterna ett tag. Och när jag återupptar dem (och tejpningen) måste jag hitta ett sätt att skydda huden. Jag har sett på instruktionsfilmer att det finns någon sorts tunn skonsam tejp att ha närmast huden. Jag undrar var man kan få tag i sån tejp?

Kvällens utflykt innehöll några kontrollbommar, något mindre lyckat vägval och några tillfällen då jag blev stående och glodde och förtvivlat försökte få kartan att passa med verkligheten.
Men annars gick det bra.

Inga kommentarer: