lördag 20 juni 2009

Midsommar i Millesvik

Jag tog en midsommaraftonspromenad på Brände udde. Den kan resultera i lite kartritning när jag kommer hem. Lugn kväll. Grillning såklart!

Midsommardagspromenaden varade bara i tio minuter. Gps-klockan fick energibrist så det var inget kul.

Men jag kontrade med ett träningspass istället. 55 minuter på väg, stig och i skog. Bad i sjön efteråt. Friskt!

Fotbollsmatch på nyklippta gräsmattan framåt kvällningen. Jag lyckades i alla fall dribbla bort småtjejerna Linnea och Hanna.

Reflektion: När jag sprang i dag kom jag att tänka på att här i Värmland säger man Olle på Kårud, Mats på Torp etc. Hemma i Östergötland säger man Bjarne i Diseberg, Lasse i Bostället. etc.

1 kommentar:

Thomas Johansson sa...

Värmlänningarna säger också att de bor "på Rud" eller "på Kronoparken" när de talar om stadsdelar. I Örebro säger vi t ex "på Norr", men "i Rynninge", " i Sörby" .