tisdag 16 juni 2009

I stöddigaste laget

"Härligt, nu känner man sig stark", skröt jag när Kalle, Thomas, Håstis, Karro, Ann-Britt, Håkan och jag gav oss ut på stiglöpning i kväll.
En timme senare var jag inte så tuff längre. De där dryga två timmarna i Mikkeli-bushen i söndags förmiddag satte allt sina spår.
Att jag sedan åt mat bara en knapp timme före träningen gjorde väl inte saken bättre. Nu har jag mått illa resten av kvällen.
I morgon är det parktour i Nora. Carl är inte anmäld - som vanligt - men det ordnar sig nog med någon vakansplats. Jag får kontakta Milan-Leif i morgon.

Jag utlovade en rapport från Jukolabastun, men jag skiter i det. Nöjer mig med att konstatera att den - eller rättare sagt de för det fanns två stycken - var av hög kvalitet. Varje bastu hade fem vedeldade kaminer med nästan en halv kubik sten i varje Det gick in ungefär 40 personer i varje bastu. Finnarna såg till att det var hett som fan.

Inga kommentarer: