måndag 29 juni 2009

Underbara värme

Jag snörde i kväll på mig de röda och gav mig ut på ett långpass.
Vilken kväll. 26 grader när jag gav mig i väg klockan åtta. Två grader svalare när jag kom hem efter att ha sprungit 18,2 kilometer på 1 timma och 38 minuter.
Det är ljuvligt att springa i den temperaturen.
I morgon också? Kanske! Men då blir det förmodligen hetare, kanske i hetaste laget.
Jag såg just i Almbys träningsprogram att det är poängtävling i Nora-trakten. Så det blir väl till att frångå intentionen att vila de såriga fötterna från orienteringslöpning. För om det finns någon att samåka med så ger jag mig säkert iväg.

Kvällens löprunda, med drickastopp markerade:

2 kommentarer:

Thomas Johansson sa...

Trevligt pass. Jag brukar springa hemifrån och ut mot Oset, ungefär samma sträckning fast kortare, 13 km. Ser att du gör en sväng vid Hjälmarsberg som jag ska prova nästa gång. Det blir ungefär en km extra på mitt pass.
Vi kanske ses i Ö-hyttan.

Mats Carlsvärd sa...

Sen kan man ju göra den lite trevligare genom att springa upp i skogen och komma ut på Stortorpsvägen, som vi gjorde någon gång i vintras. Det blir bara lite längre än att springa hela den där tråkiga Ormestarakan.