fredag 5 juni 2009

34 år sedan

För 34 år sedan gick jag ut grundskolan. I morgon ska jag träffa nio av mina klasskamrater på en pojkträff någonstans i trakten av Blåvik i den allra sydligaste delen av Östergötland.
Det ska bli spännande. Vi fyller femtio i år allihop. Flera av grabbarna har jag inte sett på drygt trettio år.
Jag hoppas att det inte finns några gamla oförrätter som ska ventileras. Men det tror jag inte. Vi var ett bra gäng.
Det här innebär att jag missar årets Sommarlandssprint. Det är lite synd, men ur rehabilteringssynpunkt är det nog bra att jag inte ger järnet mellan konstgjorda sjöar, vattenrutschkanor och tombolastånd. Carl åker dit och träffar "The gang". Han åker med Hagabybussen.
Vänster Peroseus longus och/eller brevis ömmar fortfarande lite grann. Jag har kontaktat Karro och förvarnat om att det nog är bäst att sätta mig på sistasträckan på Jukola nästa helg. Det vore ju trist om laget bryter på långa natten, som jag enligt ursprungsplanerna ska springa.

Inga kommentarer: