söndag 1 mars 2009

Mats, 50

Nu är jag en tvättäkta veteran. Jag har sagt adjöss till den äldre oldboysklassen.
Vad jag gjorde när jag fyllde femtio? Stod två timmar i kö i en skiduthyrningsbutik. Förstås!
Men resten av dagen var det inga som helst fel på. Vi hade ju dragit oss undan till en kort skidsemester i Säfsen, bara Carl, Katarina och jag - precis som jag ville. Inga tal, ingen stor paketöppning, inte jag i centrum på en fest eller mottagning.
Det var en vanlig skidsemesterdag, fast ändå ovanlig, förgylld med en födelsedagssång på morgonen, presenter i form av ett par musik-dvd-boxar (Beatles och Young), och en god middag i Hyttans restaurang på kvällen.
(De där dvd-erna ska bli kul att se, när de väl levereras :-)

3 kommentarer:

Thomas Johansson sa...

Grattis och välkommen till de mognas skara.
Apropå Skara så är det snart dags för Häxjakten. (Skärtorsdagen). Har just sett reprisen på Elofssons testlopp - verkar inte så kul.

Kalle sa...

Grattis och välkommen till de hårda klasserna för "äldre pojkar".
Du ställer väl upp på Kolmårdskavlen? Se lagen på hemsidan. Först dock Katrineholm och Tjärnens tävlingar i fin terräng vid Svalboviken.

Mats Carlsvärd sa...

Kanske Kalle. Jag åker med som ledare till OK Tors ungdomstävling den där helgen. Det är på lördagen. Det kanske går att lägga in dubbla pass den där helgen. Jag återkommer.