lördag 21 mars 2009

Fel om Asplövet

Mitt förra blogginlägg innehöll ett rejält faktafel. Asplövet påtalar själv i en kommentar att han springer, eller snarare sprang, för Väsby OK. Vad jag fick Täby ifrån vet jag inte. Två stavelser i båda, ä i första stavelsen och by i den andra, i kombination med dåliga geografiska kunskaper när det gäller orter norr om Stockholm, spelade väl in, antar jag.
Asplövet tycker inte att man kan kalla hans blogg orienterarblogg längre, men det tycker jag. Och den är förmodligen den mest läsvärda.
Sedan finns ju förstås andra favoriter: orinteringstanten på Gotland, som låter oss ta del av en ideellt arbetande orienteringsledares vedermödor, den ständigt otursförföljde Friborg från Jönköpings OK, den basspelande språkpolisen H55plus, och de tre unga orienterarna som driver Kolmården Cats.
Har du tips på andra orienteringbloggar? Låt mej få veta!

Inga kommentarer: