söndag 15 mars 2009

I dag tog våren stora kliv

En sån här dag blir man smått euforisk av att springa. Det har varit så jäkla fint vårväder, så det blev faktiskt två pass.
Pass 1: Jag ringde till Carl och frågade om det var okej för honom och Eva Gustafsson om jag kom och hämtade dem i Svennevad klockan tolv. Det blev klartecken så jag gav mig ut och sprang tillsammans med Thomas och Håstis. Vi höll ett lugnt tempo. Efter åtta kilometer vek jag av mot Ljungstugan. De andra två fortsatte på sin tvåtimmarsrunda. Jag gjorde en "kenyan" och höjde successivt farten de resterande kilomterarna. Kilometer 12 gick i 4-minuterstempo. Mitt löppass blev 1 timma och 17 minuter långt.


Pass 2: På eftermiddagen fanns det inte ett moln kvar på himlen. Jag var bara tvungen att ge mig ut och lapa sol i en dryg halvtimma. Det blev löpning på cykelbanor som var torra på en del ställen, men mest blöta på grund av allt smältvatten som flödade ut från gräsmattor. Våren tog ett stort kliv i dag.

Inga kommentarer: