fredag 6 mars 2009

Free as a bird

I går kom det ett paket. Det var sen leverans av en av presenterna från Carl och Katarina: The Beatles Anthology på dvd med extramaterial jämfört med vhs-varianten från 1990-talet. Jag tittade när jag kom hem från jobbet i går kväll, så det blev nästan tidig morgon innan jag kom i säng. Jag passade på att titta noga på videon Free as a bird, som innehåller massor med referenser till Beatleslåtar. Jag hittar följande mer eller mindre tydliga kopplingar (i just den här ordningen): Strawberry Fields, Penny Lane, Birthday, A Day In A Life, I'm The Walrus, The Benefit Of Mister Kite, She Came In Through The Bathroom Window, Piggies, Paperback Writer, Yellow Submarine, She's Leaving Home, Sgt Peppers Lonely Hearts Club Band, Eleanor Rigby, The Fool On The Hill, Abbey Road, A Hard Days Night.
Det finns säkert minst lika många till om man tittar riktigt, riktigt noga.

Inga kommentarer: