torsdag 20 november 2008

Tusingarna har varit för korta


Det är ganska många år sedan nu, som jag med cykeldator mätte upp tusen meter runt Stora Holmen. Jag har då och då återkommit dit och sprungit tusenmetersintervaller. Det är i alla fall vad jag trott att jag har gjort.
I dag var det dags igen och enligt 305:an har jag i alla år sprungit 980-metersintervaller. I dag fick jag nämligen springa 20 meter förbi den knotiga eken, som jag alltid har använt som målträd, innan gps:en informerade mig om att jag sprungit tusen meter.
Min tusenmetersbana ses här intill i form av ett pulsspår från intervall 3 i förmiddagens pass. Klicka på bilden så blir den större.
Jag jobbar alltså kväll i dag. Så ock i morgon förresten. Håstis är också ledig och förslår ett distanspass i vintersoliga Kilsbergen. Onekligen lockande. Vi får se. Om det blir så kommer gps-rutten förhoppningsvis upp innan jag börjar jobba i morgon.

Inga kommentarer: