torsdag 27 november 2008

Intervaller i tjällossning

Kvällens intervallpass (arrangerat av mig) var inte helt perfekt. Vi körde intervaller i form av orienteringsbanor på en bit av ett tjällossningsdrabbat elljusspår. På elljusspåret behövs det väl inga pannlampor, tänkte jag.
Jag tänkte fel.
För en del skumögda oldboys var det svårt att se kodsiffrorna, och de hundra meterna, en genväg, som var utanför elljusspåret såg man ju inte handen framför sig utan en lampa.
Men mina klubbkamrater är av den mindre argsinta sorten, så det var ingen som skällde på mig.
En av Per Håstlund nynköpt ficklampa med supermånga lumen användes förresten till att lysa upp en del av den annars beckmörka genvägen.
Den där ficklampan kanske jag kan återkomma till i ett senare inlägg. Den var ljusstark som fan och kostar under tusenlappen. Med den på huvudet skulle man lätt kriga med Kalle Wahlströms och Nisse Bodins Petzl.

Inga kommentarer: