söndag 9 november 2008

Bedövad där nere

Spöregn och kyligt. Nej, i kväll var jag för bekväm för orientering eller ett löppass. Så jag gjorde något för mig ovanligt: satte mig och trampade på en motionscykel. Det kallas visst för spinning.
Det är ingen höjdare att sitta inne och cykla, men det är säkert bra träning. Jag trampade lugnt på 120-puls i tio minuter innan jag drog igång ett intervallpass. Jag vred på lite mer belastning och körde hårt i tre och en halv minut, lättade sedan belastningen och trampade lugnt i en och en halv minut till pulsen var nere runt 120 igen. Jag orkade med sex upprepningar - och blev till slut i stort sett bedövad i underlivet. När bedövningen släppte kändes ömheten i sittben och ljumskar. Ska jag fortsätta med den här sortens träning måste jag nog investera i ett par sådana där blöjbyxor som cyklisterna har.

Vad andra gjort i dag:
Ett dussin almbyiter var i Mjölby och sprang Novembersprinten. Det blev ingen framskjuten placering, men det var ju inte väntat. Jag tror nog att våra tappra orienterare var i stort nöjda med sina prestationer. OK Tisaren vann (som vanligt), i år före LOK och SNO.

Inga kommentarer: