söndag 16 november 2008

Tom blick och ärtsoppa


Det finns tillfällen då man gjort sig förtjänt av att få stupa i säng. I dag, vid halv tre-snåret på eftermiddagen, var ett sånt tillfälle. Jag var så trött, så trött - och sov i två timmar.
Träningstävlingen - vi orienterare har denna egendomliga benämning på en del evenemang och det är värt en egen liten analys så jag får be om att få återkomma i ämnet - i dag var av det hårdare slaget. Arboga OK arrangerade "Fakiren" och jag sprang mellanbanan på 11,7 kilometer. 305:an avslöjade emellertid att det med mina vägval blev 14,2 kilometers löpning. Jag höll på i 91 minuter.
Med tom blick och med energisparande långsamma rörelser försökte jag efteråt ersätta de ungefär 1 000 kalorier jag förbrukat, genom att sleva i mig ärtsoppa. Det gick väl så där.
Jag var totalt asocial i bilen hem. Orkade inte prata. Förlåt Thomas och Malin!
Här intill kan du se banan. Den är i två delar.
Efterson jag glömde trycka igång klockan vid starten kommer du in i loppet efter ungefär 2,5 kilometers löpning.

Inga kommentarer: