tisdag 25 november 2008

Jag blev tillräckligt trött till slut



Det var på håret , men jag hann till träningen i friidrottshallen i kväll.
Min sons konsert med övriga blåsare i Showorkestern började klockan 19.
De spelade bra - och fort. Vår långa applåd efter finalnumret tog slut klockan 19.50.
Jag tog hand om valthornet, sa: "Bravo, hej då, vi ses snart" och halvsprang bort till bilen.
Femton minuter senare joggade jag in på friidrottsovalen, redo för tvåhundringar.
Fem set med fem tvåhundringar i varje. 20 sekunder mellan intervallerna och två minuter mellan seten. Då bildades pulsgrafen ovan.
Tanken var att köra ett stegrande tempo, att börja första set med 48-sekundersvarv och sedan köra på 46, 46, 44 och slutligen 42.
Jag följde planen i början, men fick köra lite fortare än planerat på slutet, 40-41-varv, för att bli tillräckligt trött
Sånt känns inte fel.
Jag ser redan fram emot nästa träningspass, vilket infaller på torsdag. Jag leder träningen och det blir tusingar, med orienteringsmoment, på elljusspåret.
Två dar senare är det dags för veckans träningshöjdpunkt: ultralång orientering i vresig Kilsbergsterräng. Kan knappt bärga mig. Hagaby arrangerar vid Björktjärn

Inga kommentarer: