tisdag 18 november 2008

Tusingarna blev längre och längre

Jaha, då har jag gjort veckans troligen enda träningspass tillsammans med andra. På torsdag jobbar jag kväll och på söndag hinner jag nog inte vara med innan jag börjar jobba klockan halv två på eftermiddagen.
Nåja, dagens pass var å andra sidan bra, mycket bra. Fem tusenmetersintervaller med omstart efter sju minuter, rejäl vila alltså, ungefär tre minuter eftersom jag springer tusingar på knappt fyra minuter.
Men jag ökade dosen till 1 100 meter på tredje och fjärde intervallen, vilket även gjorde vilan 20-25 sekunder kortare. Sista intervallen ökades till 1 200 meter.
Sju almbyiter var på plats: jag, Hull, H55plus, Håkan, Per, Micke Åhlund och Fredrik Campbell
För Fredrik var det vinterns träningsdebut. En lättränad kille, Fredrik, han flåsade mig i nacken hela tiden.

På torsdag ska de andra springa Nattsprintercupen, en klubbtävling som jag missat tre gånger av tre möjliga. Otur! Men Carl har tänkt sig att vara med. Han får försvara familjens färger.

Inga kommentarer: