måndag 14 september 2009

Orienteringstanten ar sakert overlycklig

Det har visst varit SM i orientering medan jag har varit borta. Och orienteringstantens jubel, som startade en sprintdag i Ungern for nagra veckor sedan, bara fortsatter. Grattis Gotland.

Apropa Gotland sa var det ju veteran-RM dar i helgen. Jag vet inte om nagra av mina klubbkamrater kom ivag dit. Jag har inte hunnit leta efter information pa natet. For min del lar det det droja innan jag tavlar (eller tranar) igen . Jag har dragit pa mig en rejal forkylning. Halsen ar helt forstord och fragan ar om jag inte har lite feber ocksa. Hemresan blir nog inte sa njutbar.

Om morgondagens hemresa kan jag forresten beratta foljande: Eftersom jag inhandlade lagbudgetvarianten av transport mellan London och Stansted kommer jag att tvingas ga upp tidigt. Bussen vantar vid Victoria Station redan klockan 07.00. Tunnelbanan dit tar 15 minuter. Lagg till promenadtid och rejalt med sakerhetsmarginal sa forstar ni att det blir tidig vackning.

Resultaten fran tavlingarna jag deltagit i den har helgen finns har:
City of Lindon Orienteering Race
Trail Challange Half Marathon

Titta garna pa winsplitstiderna fran langdistansorienteringen. Intressant utveckling till sjatte kontrollen dar det lonade sig att vara orienterare (sade han nojt). Farklaring kommer sa smaningom med gps-rutt.

Hej da, London!