lördag 19 september 2009

En banläggare i min smak

25-manna närmar sig med stormsteg. Om tre veckor är det dags för denna gigantiska orienteringstävling som jag inte hade hört talas om före 2003. Den fanns visserligen när jag var aktiv pojkorienterare under första halvan av 1970-talet, men då var den nog mest en angelägenhet för Stockholmsnära klubbar, inte för lantisar från sydvästra Östergötland.

Nåväl, inför årets 25-manna , som arrangeras alldeles väster om Jordbro i Haninge kommun, kan man följa banläggarens förberedelser på nära håll genom hans blogg. Det är kul - och intressant. De senaste veckorna har det rent av varit lite dramatiskt. Det har nämligen avverkats skog på tävlingsområdet, och man har kunnat följa arrangörens arbete med att anpassa kartan till de nya förutsättnignarna. Läs bloggen. (Den där länken leder bara till 25-mannabanläggarkategorin av Lasse Greilerts blogg. Hela bloggen hittar du här.)

Här är förresten flygbild och hitta-karta över tävlingsområdet. Det som jag antar är arenaområdet har jag markerat med en röd ruta.

Inga kommentarer: