fredag 11 september 2009

Kensington


Trafikkaos gjorde att jag inte kom fram till stallet dar jag ska bo forran klockan nio. Jag har atit pa en pub nu. Lika bra att jag gar och knyter mig.
Tillagg lordag morgon: Det ar sa dar jag kommer att blogga. Ett foto och ett par meningar. Sen gar det ju att komplettera nar man kommer intill en dator. Som nu, da jag betalat ett pund for att fa anvanda en av datorerna har pa Ace Hotel.
Ace Hotel ar ett stalle med vandrarhemsstandard. Det finns visserligen enkelrum och dubbelrum, men de flesta bor i 4-, 6- eller 8-baddsrum. Jag bor i ett 4-baddsrum tillsammans med tva till. En ung man som heter Jimmy och som kommer fran New York och bor har i vantan pa ett annat boende. Han ska studera dramatik ett ar i London. Det bor ocksa en tjej i rummet. Vi har inte pratas vid.
Nu ska jag aka ner till city. Jag startar om tre timmar. Har ar en bild av TC. Det ar bara att halla tummarna for att kollektivtrafiken flyter. Igar var det rena kaoset. Tva av de centrala tunnelbanelinjerna - District och Circle - stod still, sa nar jag kom till Victoria station kunde jag inte ta mig vidare till West Kensington. Det fick bli buss, som rullade fram i ultrarapid i fredagskvallstrafiken, vilket gjorde att det tog en timme att ta sig de fa kilometerna till West Kensington.
Dagens bana kommer bland annat att ga in i the Inner Temple och the Middle Temple. Det framgar av PM. Jag tror att det ar ett kyrkoomrade. Det hade varit bra och reka lite, bade dar och i the Barbican, men det blev det ju inte tid till i gar. Det kan val inte garna betraktas som fusk att kika lite. Alla Londonbor som ar med i dag lar ju kunna "terrangen" ganska val.

Inga kommentarer: