söndag 13 september 2009

Nu snackar vi park!

Jag far val redan betrakta den har resan som en succe. Tva oforglomliga fyspass och en underhallande fotbollsmatch har jag varit med om. Lagg dartill tva publuncher och en lunch pa en turkisk restaurang sa forstar nog de flesta att jag mar bra. De som kanner mig val blir overtygande om succen nar jag berattar att jag dessutom har farit runt med tunnelbanetag och bussar som en galning.

Sondagen har varit innehallsrik. Jag gick upp tidigt och at frukost for att hinna komma i vag med taget till Richmond (andstation for District Line) vid halv nio-tiden. Jag var pa plats vid Ranelagh Harriers klubbhus bakom puben Dystar Arms i god tid fore registreringen klockan halv tio. Jag hann jogga upp en bit i Richmond park fore.
Richmond Park ar inte vilken liten skitpark som helst. Den ar tre-fyra ganger storre an Hyde Park och bestar av angar, skogsdungar, vatmarker och nagra mindre sjoar.
Halva dagens bana, som troligen var ungefar 19 kilometer "pa strecket" gick dock i stadsdelen Ham som ligger mellan parken och Temsen. Sedan avslutade vi i parken. (Jag har lagt ut kartorna i seperata mobilbloggade inlagg. Kartor av battre kvalitet, med gps-rutt, lagger jag ut nar jag kommer hem.

Som basta M50-lopare fick jag valja pris fran det av choklad, vin och ol dignande prisbordet. Jag valde en flaska Fullers London Pride. (Den har jag druckit upp.)

Nar jag kommit tillbaka till stan hastade jag i vag till Craven Cottage, den anrika arenan som ligger alldeles vid Temsen. Jag gick fran stationen Putney Bridge genom Bishops Park till arenan, och kom dit samtidigt med Evertons spelarbuss. Jag fick tag i en biljett for 35 pund.
Det blev en underhallande match som hemmalaget Fulham lite overraskande vann med 2-1. Det var kul.

Inga kommentarer: