lördag 5 september 2009

Grattis banläggare!

Det är bara att gratulera banläggarna Kenneth Gustavsson och Maria Keränen till att de lyckades lura min trötta hjärna i dag.
När jag stämplade vid första kontrollen under dagens DM-stafett noterade jag att jag skulle ha samma kontroll på slutet av min bana. Det där kom jag att tänka på flera gånger under loppet, så när jag lämnade kontroll 13, den stora stenen, sprang jag självsäkert rakt österut genom skogen, över bäcken, över hygget, fram till stenen. Och sen var det fel kodsiffra! Kontrolldefinitionen sa 43. På kontrollen stod det 34. Paniken steg. Jag stirrade än på kartan, än på kodsiffran på kontrollens stämplingsenhet.
Va fan!
I en minut stod jag där - titta på den röda puckeln på tidslinjen nedan - innan jag gav mig i väg, övertygad om att arrangören hade gjort en dundermiss. 20 sekunder senare insåg jag att det var jag som var en klant, så jag passade på att bomma 20 sekunder till när jag kom upp på höjden.

(Annars gick det ganska bra, bara 1,5 minuter förvirring mitt emellan trean och fyran och en halvminuts kontrollbom på 13. Drygt 42 minuter på femkilometersbanan)

Inga kommentarer: