söndag 20 september 2009

Älgflugorna anfaller

En sån här dag skulle man ha varit kurant. Som jag skulle ha sprungit!
Men, men.
Förkylningen är kvar så det mest ansträngande jag utsatte mig för under söndagen var en skogspromenad i mellersta Markaskogen (det kallar jag den biten söder om Ässkog).
Jag plockade lite svamp (trattkantarell, gul kantarell och blek taggsvamp) och blev attackerad av en massa kryp som trodde jag var en älg.

Beata Falk bjöd återigen på en rafflande uppgörelse i SM i orientering, som jag lyssnade på över internet på förmiddagen. Den här gången låg hon 1.40 efter vid förvarningen, men Tullinges Emelie Pettersson bommade kontrollen efter och helt plötsligt var Beata i fatt. Hon kom till slut tvåa, sju sekunder efter Emelie Pettersson.
SM-resultat.
Rafflande sträcktider.

1 kommentar:

Thomas Johansson sa...

Håller du på och kollar på lag till Småland? Jag kan vara med.