onsdag 7 januari 2009

Sista turen med 2002 års skidor


Lagom många minusgrader - 5-6 - och soligt. Jag la annat åt sidan och åkte upp till Ånnaboda för en timmes skidåkning. Nu är det färdigpistade varvet 2,5 kilometer.
Efteråt gjorde jag rent skidorna ordentligt. Jag tänkte nämligen att det här var det sista passet med de skidor som jag köpte till Vasaloppsdebuten 2002.
De är alltså numera till salu! Läggs ut på Blocket vilken dag som helst.
Det är finfina 201 centimeter långa Atomic som använts tre Vasalopp. Belagen är välvårdade. Några smårepor finns dock och på ett ställe har en flis gått bort. Det är dock inget som påverkar glidet. De passar till åkare som är 175-180 cm långa och som väger 65-70 kilo. Skidklassen är snäppet under Atomics toppsida i början av 2000-talet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska du köpa nytt - eller lägger du ner längdåkningen? Förmodar att det blir nya grejor efter en tur i gnistrande sol och lite minusgrader. Inte kan man väl tappa sugen en sådan dag?

undrar

Mats dy

Mats Carlsvärd sa...

Nä, jag har 2005 års skidor kvar. De som användes på Vasaloppen 2005 och 2006. Det är bara det att jag känner att jag inte behöver ha två par skidor längre, nu när jag inte åker så mycket längre. Det kan förresten bli ett par skidor till nästa år. Det skulle vara kul att lära sig skejta. Då kan man ju testa skidorientering!