måndag 27 april 2009

Nä, nä, dit åker inte jag

Det är poängtävling i morgon. Enligt inbjudan är det samling vid södra änden av Ramsjön, där den liksom buktar ut lite åt öster och Kilsbergsspåret tangerar vägen.
Dit ska inte jag. Nä, nä, det är inget bra ställe: Dåliga vibbar!

För nästan exakt fyra år sedan, den 26 april 2005, var det poängtävling där i närheten. Start och mål var en kilometer söderut, vid Stakadammen, men min bana - sex kilometer i kraftigt kuperad Kilsbergsterräng - gick förbi det där stället där samlingen är i morgon.

Enligt Winsplits bommade jag andra kontrollen med 12 minuter och 39 sekunder. Det har jag tydligt noterat intill den på kartan påtryckta kontrolldefinitionen. Jag kommer ihåg den där kvällen ganska väl. Det var fint väder, vill jag minnas.



Men om det inte vore för att jag hade så satans mycket att göra på jobbet den här veckan, så hade jag nog åkt upp dit till Ramsjön och förnedrat mig själv ytterligare en gång. Eller vem vet, jag kanske hade tagit revansch.

Inga kommentarer: