måndag 6 april 2009

Både sprint och natt?

Vi är snart en vecka in i april, och jag har fortfarande inte sprungit orientering - om man inte räknar utsättning och inplockning av skärmar till ungarnas träning i torsdag.
Men nu är jag i alla fall anmäld till en tävling: Västerås SOK:s långdistans på påskdagen drar Carl och jag iväg till.
Sen funderar jag på att sent omsider även anmäla mig till etapp 1 och 2 av "Tour de Värmland" (vilket ovanligt töntigt namn på en flerdagars orienteringstävling!). Båda etapperna är på långfredagen. Det är en sprinttävling tidigt på kvällen och en nattävling med masstart efter nio på kvällen.
Det skulle vara kul. Det kanske går att locka med någon av Almbygubbarna till Filipstad?

2 kommentarer:

Thomas Johansson sa...

Jag skulle ha hängt på om jag inte redan hade anmält mig till V-ås på påskafton och -dagen. Det kan bli för mycket av det goda...eller kan det det?

Mats Carlsvärd sa...

Det skulle i det här fallet i alla fall bli ganska jobbigt. Hemma vid midnatt efter nattävling i Filipstad och upp tidigt på lördagen för tävling i Västerås. Men det är klart. Det är väl bara medeldistans på lördagen?