lördag 18 april 2009

Så här blir min natt

Fredrik (se kommentar i inlägget "Betalt och klart för tiomila") funderar på hur han ska kunna hålla sig vaken för att se tiomila. Ska han kanske stå och titta?
Nej, det är nog bara bra att sova lite under den kommande natten. 2-3 timmars sömn blir nog lagom. Jag menar, det är ju inte spännande hela tiden.
Jag tänker spendera natten så här:
Sträcka 1 och 2 (fram till klockan 00.06): Jag sitter som klistrad vid datorn. Om resten av familjen stör mig med tv-tittande, så tar jag med mig datorn till köksbordet. Till magen: Snacks och pilsner.
Sträcka 3 (fram till klockan 00.49): Jag lägger mig bekvämt tillrätta i soffan. Tittar lite mer avslappnat och ställer alarmet i mobilen på 00.45 - för säkerhets skull.
Sträcka 4 ("långa natten" fram till klockan 02.37): Den här tiden måste man vara vaken. Till magen: Té och smörgås (med skinka och snabbsaltad gurka).
Sträcka 5-7 (fram till 05.20): Här går det att sova. Jag har ställt alarmet på 05.10. När jag vaknat går jag direkt igenom onlineresultaten för att se hur länslagen ligger till.
Sträcka 8-10 (fram till 08.05): Här går det undan. Sträckorna 8-9 är korta gryningssträckor. Jag får nog ta med mig datorn ut till köket så att jag inte missar något under förfrukostbestyren.

Efter målgång får man väl försöka sova lite fram till klockan 10 ungefär. Mat och sedan laddning inför terräng-DM ;-)

Inga kommentarer: