lördag 11 april 2009

Snabb sprint och irrande i natten

Jaha, då är jag hemma från dagens utflykt till Filipstad - och kartorna är inskannade och försedda med gps-spår.
Det blev en kul kväll, det tyckte både jag, Håstis och Thomas. Vi sprang bra alla tre på den inledande sprinttävlingen inne i stan tidigt på kvällen. Håstis och Thomas kom tvåa i sina respektive klasser. Applåd! Jag kom åtta, och är värd åtminstone ett par handklapp.
Natten gick desto sämre för mig. Jag bommade trean grovt med ungefär 4,5 minuter och gjorde ett par klantiga saker till som kostade ytterligare ett par minuter. 51 minuter på en bana som var 4,8 kilometer är naturligtvis inte godkänt - även om det var riktigt tuff terräng upp till boet och mellan de sju kontrollerna där.

Här är sprintbanan (klicka så blir kartan större):


Och här är nattbanan:

Inga kommentarer: