måndag 29 september 2008

Nu vet jag var jag är

Efter rådgivning av Mats Troeng införskaffade jag i dag en Garmin Forerunner 305, en "GPS-klocka". Jag köpte den hos DG på Löpex efter en viss prisjustering.
Det blir nog kul och intressant det här, bara jag blir klar med alla inställningar. Jag har hållit på i en timme nu. Det är metriska eller brittiska enheter hit och pulszoner och taktzoner dit, användarprofiler och x antal infofält på x antal "tidurssidor".
Nåväl, jag verkar få kontakt med nödvändiga satelliter på himlapället, och hjärtat slår i klart registrerbar takt.
Här ska installeras Garmin Training Center och Quickroute. Och om jag hinner så blir det i morgon intervallstege under Charlottes överinseende. Det säger i alla fall H55plus. Undrar just hur snabbt hjärtat kommer att slå. 305:an får ge svar.

Inga kommentarer: