måndag 16 februari 2009

Morgondagen är förberedd

Jag jobbar kväll måndag och tisdag den här veckan. För en webbredaktör på na.se innebär det att man börjar klockan 14 och slutar klockan 22.30.
Efter att ha använt en del av förmiddagen till sovmorgon satte jag i dag igång och gjorde en massa nytta. Ett rejält städpass och storhandling avverkades.
Så nu har jag "bäddat" för morgondagen. Det blir ingen marktjänst alls - bara nöjen.
Det blir till att sätta klockan på 06.00 och käka frukost vid TV:n. Det är skidskytte-VM. När det är slut blir det lagom att kolla så att skidorna är förberedda för en lång förmiddagstur i Kilsbergen.
Tio grader kallt och hyfsat goda solchanser har meteorologerna pratat om.
Jag kanske till och med kommer att hinna vila mig en timme innan jag går på arbetspasset i morgon eftermiddag.
Humöret är på topp.

1 kommentar:

Thomas Johansson sa...

Du glömmer väl inte att bokföra städpasset som "allmänstyrka" i träningsdagboken?