söndag 15 februari 2009

Drömvinter och en massa orienterare

Jodå, det blev en skidtur i Kilsbergen i dag. Katarina och jag avverkade drygt 16 kilometer genom ett fantastiskt vinterlandskap.

Massor av människor passade på att åka upp till bergen. Jag hade först tänkt att vi skulle ställa bilen vid Bocksbosjön. Många fler hade samma plan, visade det sig. Efterfrågan på en plats att ställa bilen var betydligt större än utbudet. Det var rena kaoset. Trångt, trångt på den smala vintervägen. En bil vi mötte kanade ner i diket. Föraren var den första orienteraren vi mötte denna dag: Per Jonhed, KFUM. Vi fick kämpa för att få upp honom på vägen igen.
Vi parkerade vid Blankhult istället.

Väl ute i spåret mötte vi orienterare (som jag kände igen) i den här ordningen: Daniel Gustavsson, Björn Pettersson, Emma Arlebo, Olle Olofsson, Mikael Karlsson, Helena Pepa, Lovisa Falk, Frida Karlsson, Pär Lundqvist, Håkan Svensson, Gunilla Frendelius, Ingemar Widén, Karin Wedin, Hanna Wedin, Mårten Frendelius. Jag kan ha glömt någon. Förutom dessa dök det här och där upp folk som jag inte kände igen i Hagaby-, Almby-, KFUM- och Tisarenoveraller.

Så här åkte vi (klicka på bilden för att se den i större format):

Inga kommentarer: