lördag 21 februari 2009

Med kartan i ställ på magen

Sju intresserade dök upp vid träningstävlingen i skidorientering vid Ljungstugan i eftermiddags. Tyvärr stukade Hanna tummen vid ett fall under uppvärmningen så varken hon eller Karin var med och körde. Så vi blev bara fem.
Men oj vad kul det var. Där missade ni något, ni som avstod utan särskild anledning, eller som valde enbart skidåkning denna dag.
Med ett orienteringsmoment blev skidåkning mycket roligare än vanligt.
Kartställ fanns för utlåning och vi blev instruerade att sätta fast startkortet med säkerhetsnålar på ena ärmen. Man kände sig riktigt proffsig när man drog iväg på ett skoterspår in i skogen.
Klubbens skidspårare hade kört upp ett nät av skoterspår som banläggaren Anton Frendelius hade beställt. Med dess spår samt spårslädespåren på elljuspåren, banvallen och Milan-vägen blev det ett rejält spårsystem som gav oss åkare olika vägval mellan kontrollerna.
Jag gjorde en del mindre lyckade vägval, till skillnad från konkurrenten Pär Lundqvist, som slog mig med drygt tre minuter.
Tjejerna Helena Pepa och Lovisa Falk lyckades jag dock hålla bakom mig i resultatlistan.

Tack Anton och Klas-Olof, för ett kul arrangemang. Det här vill jag göra fler gånger.

Jag skannar in kartan och publicerar i ett särskilt blogginlägg senare i kväll. Nu måste jag ner i tvättstugan - och sedan blir det räkor och inte Melodifestivalen.

Inga kommentarer: