onsdag 3 december 2008

Två tempopass sen sist

Orienteraren Mats har brutit mot bloggregel nummer 1: uppdatera minst en gång varje dag. Nu är det väl snart 48 timmar sedan jag gjorde det senaste inlägget.
Men jag har helt enkelt inte haft tid. Man måste ju träna också - och sova.
I går kväll var det trappintervaller i friidrottshallen. Det blir man inte akut pigg av. De snabba körde 400, 600, 800, 1 000, 1 200, 1 000, 800, 600 och 400 meter. Eftersom jag sprang i mitt 46-48 sekunder/varv-tempo så fick jag korta av en del för att inte få för lite vila. Min längsta intervall blev ungefär 1 050 meter. Det blev ett bra pass.
I kväll var det träning, modell jättekul. Vinterserie med nattorientering i Karlslundsskogen. Carl och jag åkte dit.
Vi var båda nöjda efteråt. Inga stora bommar. Hur vi placerade oss har vi ingen aning om. KFUM:arna har inte fått ut några resultat än.
Man kan tycka att det borde vara skitlätt att orientera i den där skogen, men när det är mörkt har man ingen större nytta av att ha varit där ganska mycket. Det är möjligen när man kommer nära eller ut på elljusspåret och en del andra stigar som man kan ta lite snabbare beslut tack vare att man känner igen sig, men inne i skogen, nej, där finns det inga fördelar.

(Det är min bana på kartan nedan. Om du klickar på den öppnas den i mitt Picasa-album. Där kan man förstora kartan genom att klicka på förstoringsglaset snett uppe till höger.)
Från Kartor med vägval

Inga kommentarer: