lördag 20 december 2008

Gråa dagar

Enligt SMHI:s noteringar har det varit 26 vita jular i Örebro sedan 1964. Det blir i snitt ungefär varannan. Den här vintern lär inte bli vit. Så här några dagar före julhelgen är det grått, grått och blött, blött.
Så det var inte direkt torrskodd jag kom hem från eftermiddagens träningspass, trots att det blev en runda med övervägande cykelbanor. Jag var ute och klafsade ett par hundra meter på en traktorstig över en åker strax söder om samhället Lillån.
Dagens tur gick annars längs vattendraget Lillån till Eurostop, runt det nya dammområdet på Boglundsängen (dammarna fanns inte när flygftot togs), upp till Lillån och sedan i stort sett raka vägen hem. 11,5 kilometer visade GPS-klockan när jag var hemma.
Den som vill titta på rutten ska klicka på bilden. Då kommer man till mitt Picasa-album. Där kan bilden förstoras.
Från träningskartor

I morgon åker Carl och Katarina till Säffle. Själv jobbar jag ett par dagar i början av veckan. I morgon har Thomas namnsdag. Det ska H55plus fira med att bjuda oss på någo for av långpass - så mitt mål att träna tre timmar i veckan kommer att uppfyllas den här veckan.

Inga kommentarer: