fredag 24 juli 2009

Smatter mot tältduken

Det regnade rejält i natt. Det hörde jag klart där jag låg i tältet på Ränneslätt.
Och nu håller O-ringenstaden på att vakna. Orienterarna håller på att förbereda sig för dagens jaktstart. Själv ska jag så snart som möjligt köpa mig en start på en öppen bana och ta revansch på mig själv för gårdagens bottennapp. Min niominutersbom på kontroll tolv (den är underhållande så jag kanske kommer att visa upp den här på bloggen så småningom) berodde på en kombination av okoncentration efter en mindre bom på elvan och - såklart - inkompetens.
I dag kommer det att gå bättre. Åtta minuter kilomtern är målet.
Om det gå bra kan jag förhoppningsvis avnjuta upplösningen på eittävlingarna.

1 kommentar:

Kalle sa...

Bravo! Det gick mycket bättre idag. Helt enligt din plan. 42 minuter är inte så illa. För min egen del är det nu dax att dra på mig "domartröjan" och byta inriktning. Nåja, kanske ger jag mig själv och sporten en chans till i Schweiz. Som ende svensk i
H55 måste jag skärpa till mig.