tisdag 7 juli 2009

Gps-klockan blev kvar hemma

OK Milans folk har skämt bort oss. Så när klockan snart är halv tolv och det varken finns sträcktider eller Runoway-kartor uppe från kvällens poängtävling blir man faktiskt lite besviken.
Men bara lite, de gör ett jättejobb med de där träningstävlingarna.
Jag är mer besviken på mig själv för att jag glömde gps-klockan hemma så att jag inte kan visa upp min tjusiga rutt.
Handrita? Nä, det har jag vant mig av med.
Jag är också besviken på sonen för att han tog med sig fel orienteringsskor - ett par urväxta. Snäll som jag är fick han låna mina istället, och jag fick kränga på mig hans gamla. Nu blir det väl blånaglar.

Annars var det rolig (= bitvis svår) orientering i kväll. Och den vresiga Kilsbergsterrängen är alltid kul att tampas med.

Hagabys Beata Falk hade en dålig dag på långdistansen vid junior-VM i Italien. Hon följde upp gårdagens tiondeplats i sprinten med en 37:e plats på dagens långdistans. Beata bomade bort sig i början av tävlingen. Vid första radion, som var efter ungefär halva banan, låg Beata 49:a, 14 minuter efter. Vid andra radion hade hon avancerat några placeringar, men tappat ytterligare en minut. Men avslutningen var stark. Då tog Beata Falk in två minuter på tätlöparna.

Inga kommentarer: