lördag 18 juli 2009

Anfield Road och Goodison Park

I tisdags morse kom jag också ut på en löprunda. Tanken var att springa en knapp halvtimma norrut och sedan vända hemåt igen. Kartlös var jag fortfarande, men hade i minnet en bild av en park kanske en halvmil norrut. Dit och hem igen borde bli lagom.
Parken - jag tror den heter Everton Park - var en kuperad och välklippt gräsmatta. Från dess högsta kulle hade man en fin utsikt över Liverpool centrum och The Mersey.
Anfield Road borde ligga ganska nära, sa mig kartminnet. Och visst var det så. Den stora arenan tornade snart upp sig framför mig. Jag sprang runt den och genom en Stanley Park. På andra sidan parken håller Liverpool FC:s ärkerivaler Everton FC till på Goodison Park. Jag sprang runt den arenan också.
Sedan sprang jag tillbaka till centrum, tyvärr längs mycket trafikerade vägar. Tillbaka via Everton Park hade varit att föredra.
Löprundan blev 13,5 km.

Inga kommentarer: