torsdag 2 juli 2009

Orienteraren Mats GPS avslöjar: Här är stråken för O-ringen 2010, etapp 3

Jag var med och provsprang terrängen för etapp tre (långdistans) av O-ringen 2010. Där får ni något att bita i, ni lyckliga som får vara med och springa O-ringen i Örebro nästa år.
Kuperingen får väl betraktas som måttlig med några starka inslag. Det finns ett par ruskiga raviner i denna mycket intressanta del av Närke.
Bitvis var det drömterräng (jag älskar mossklädda hällar) och bitvis inte så värst trevligt (jag ogillar gallringspinnar).
Kartan är sekretessbelagd så den kan jag naturligtvis inte visa upp. Jag fick förresten inte ens ta den med mig hem. Arrangörerna litar inte på orienteraren Mats - och det gör de förbaskat rätt i.
Men GPS-rutten, den bjuder jag på. Notera särskilt bomnystanet vid en av de tidiga kontrollerna, som satt i det mest detaljrikt ritade område jag någonsin sett på en karta. Där spenderade jag åtta minuter innan jag fick fatt i den rackarns kontrollen. Men det var så vackert i den där skogen så det gjorde inget.

Inga kommentarer: