onsdag 7 oktober 2009

Träningsfix i motvind

Det är roligt att ordna ungdomsträningar. Jätteroligt! Men det blir lite körigt ibland - och går allt som oftast inte alls som på räls. Morgondagens träning är ett exempel på en som har stött på vissa problem.

Förberedelserna var klara i god tid - redan i söndags. Det är i de praktiska faserna som jag har haft motgångar.

Jag tänkte passa på att skriva ut kartor i går när det var 25-mannasamling. Men det fanns ingen svart toner i färglasern. Aj, aj, hela träningsupplägget i fara. Men på kartoraklet Christers inrådan kontaktade jag Koneo i dag, från jobbet, och beskedet var att de skulle hinna få hem en tonerkassett till i morgon - till det facila priset av 1 600 kronor + moms. Äckligt mycket pengar.

Och i kväll var det tänkt att jag skulle hänga ut reflexstavarna vid de 16 kontrollerna. Men var f-n var stavarna. Jag letade och letade inne i klubbens förråd. Ingenstans fanns de. Jag ringde kollegan Karin, som tipsade mig om att höra med Anne-Marie. Turligt nog satt Anne-Marie i ett möte i Ljungstugan.
"Jodå, de är i källaren hemma, jag lånade dem ju till spökvandring på skolan. Förlåt och jag inte lagt tillbaka dem"
Ingen fara! Även solen har sina fläckar. Och att kasta sten i glashus ligger inte för mig. Jag är alltför medveten om mina egna minnesbrister för att kunna ha kritiska synpunkter på andra. Dessutom är det inte trevligt.
Jag gav mig iväg till Anne-Maries hus. Hans lyckades efter 15 minuters idogt letande hitta reflexstavarna.
Tillbaka till Ljungstugan och 45 minuters uppfriskande kontrollhängning. Det var otroligt skönt i skogen den här höstkvällen.

Nu gäller det bara att få tid att hämta tonern till skrivaren i morgon efter jobbet och hinna skriva ut kartorna.

Inga kommentarer: