torsdag 22 oktober 2009

Magic Jarsin

Stortårna växer snett. Det kallas Hallux Valgus och gör jävligt ont emellanåt. Jag har tjatat en del om det där i tidigare inlägg.
Den store ortopedskoteknikgurun Stig Jarsin påstår att det går att hålla snedtårna stången med fotinlägg. Det är bara att hosta upp ettusenfemhundra kronor, så löser det sig.
Jag gav Stig Jarsin den där summan i dag - och stoppade ner fotinläggen i ett par sprillans NB 758.




Nu i min skohylla:
New Balance 840
Icebug Pytho
VJ Supra
Saucony Type A
New Balance 758


Nytillskottet

2 kommentarer:

Thomas Johansson sa...

Har du inte ett eller två par Saucony Triumph också, eller har du redan sprungit 200 mil i dom?

Mats Carlsvärd sa...

Du har gjort research, Thomas, på jogg.se, antar jag. Jodå, jag har ägt ett par Saucony Triumph 3 och ett par Saucony Triumph 4, men dem betraktar jag inte längre som mina. Sonen har tagit över dem. Det var därför jag behövde ett par nya löparskor.