onsdag 7 mars 2012

Räddad av datordoktor

Allt såg så himla bra ut när Björn Alpberg och jag i går kväll testade datorer och det urtjusiga lilla tävlingsadministrativa programmet MeOS inför kvällens nattävling i Sörbyskogen.
Men när de första deltagarna som ville direktanmäla sig dök upp tappade vi kontakten med nätet och, vad värre var, min dator vägrade vara med och leka på det sätt vi planerat.
Jag är hyfsad på att använda datorer så länge de fungerar, men om det blir något tekniskt problem är jag helt ställd.
Björn var inte på plats.
Så det blev kaos.
Deltagarna fick matas in i systemet manuellt och medan löparna var ute i skogen försökte vi fundera ut nödlösningar.
Men så trädde han plötsligt in genom dörren, datordoktorn Björn.
Han gav sig in i det innersta av min trilskande dator.  Och vips, efter tio minuter var den med i matchen igen.
Arrangemanget kunde slutföras och redovisas enligt plan, men med betydligt fler pulsslag och större adrenalinpåslag än jag hade tänkt.
Slutet gott, allting gott.

Inga kommentarer: